פראקאשי– שמן הניסים הברזילאי

פראקאשי– שמן הניסים הברזילאי

מהו שמן פראקאשי?

שמן פראקאשי מופק מזרעי עץ פראקאשי, אשר נקרא בשמו המדעי Pentaclethra macroloba (Wild.) Kuntze. זהו מין ממשפחת ה-Fabaceae ומקורו באמזונס וצפון ברזיל.

מהן התכונות של שמן פראקאשי?

בתהליך מיצוי שמן פראקאשי, ככל שהזרע יבש יותר, גוונו כהה יותר והריח שלו חזק יותר, כך גם ריכוז החומצות החיוניות גבוה יותר. שמן הפראקאשי מכיל את חומצת השומן - חומצה בהנית, בריכוז מהגבוהים הקיימים בטבע. חומצה זו פועלת כסיליקון טבעי ועוזרת להחליק את השיער, כמו גם צלקות, כתמים, קמטים וסימני מתיחה. השמן עשיר גם בחומצות שומן רבות בלתי רוויות נוספות, בינהן אולאית(אומגה 9) ולינולאית(אומגה 6).
 
מהם היתרונות של שמן הפראקאשי לשיער?
 
אחד השימושים העיקריים של שמן הפראקאשי בקוסמטיקה הוא במוצרי שיער בשל יתרונותיו הרבים לשיער;
 
לחות- מעניק לחות עמוקה והזנה של השיער מעצם הריכוזים הגבוהים של החומצות השומן המצויות בו, מומלץ במיוחד לאנשים עם נטייה לשיער יבש עבה/נפוח מאוד. השמן עוזר להחלקת השיערה.
 
הגנה- השמן מהווה שכבת הגנה מפני נזקים חיצוניים לסיב השיערה, לרבות קרינת שמש, זיהום, לחות, כימיקלים, טמפרטורות גבוהות, שימוש במחליקים ומוצרי שיער אחרים. בשל ריכוז חומצות השומן, השמן גם מפחית את איבוד הקרטין והמים, החיוניים לשיער חזק, בריא ומלא ברק.
 
ברק ורכות- ע״י שיפור שימרת השומנים והמים של סיב השיערה, השמן מווסת את תכונות השיער ומגביר גמישות, רכות וברק. ובנוסף השיער הופך למשיי וקל יותר לסירוק וסידור.
 
כיצד להשתמש בשמן פראקאשי על השיער?

ניתן למרוח את השמן טהור על השיער, מהשורשים עד לקצוות, להשרות כל הלילה ובבוקר לשטוף. 

–אפשר גם למרוח כמה טיפות לאחר המקלחת לקבלת שיער רך ומבריק יותר או לשלב אותו עם קרם השיער. 

מומלץ לשימוש לפני פן/מחליק כדי להגן על השיער ולתת לו מראה חלק ומשיי יותר, ללא פריז.

מהם יתרונות במריחת שמן הפראקאשי על עור?

השפעה נוגדת חמצון– אחד היתרונות העיקריים במריחת השמן על העור נובע מריכוז נוגד החמצון הגבוה בוחמצון תאי הוא אחד הגורמים העיקריים שאחראים להזדקנות העור, העצמת סימנים כמו יובש, אובדן טונוס ונפח, והעצמת קמטים וקמטי הבעהבשל ההשפעה נוגדת החמצון של שמן הפראקאשי, אחת התוצאות של טיפול העור בשמן, היא החלקה ומניעת סימני הזדקנות, לרבות יובש, כוויות וכתמים הנגרמים מהשמש. השמן גם עוזר להחלקת טקסטורה של צלקות וכתמי פסוריאזיס.

גירויים– לשמן פראקאשי יש תכונות אנטי פטרייתיות, אנטיבקטריאליות ומחטאות, התורמות לטיפול בבעיות עור שונות, לרבות רוזציאה, אקזמה, פסוריאזיס, ופיגמנטציה.

גמישות שמן הפראקאשי מקדם לחות והזנה של הדרמיס, מה שאומר שהוא תורם לספיגה ולשמירה של מים ושומנים בעור, ובכך השימוש בשמן תורם להגברת גמישות העור הנשחקת באופן טבעי עקב הירידה בייצור הקולגן והאלסטין. וכמו כן גם עוזר לשקם עור שכבר עבר תהליך מתיחה, בהתוויה לטיפול בסימני מתיחה.

ייצור קולגן מוגבר– בשל פעולתו נוגדת החמצון והרכבו העשיר בחומצות שומן, שמן הפראקאשי ממריץ את ייצור הקולגן והאלסטין התורמים ישירות לעור מחודש ומוצק.

*מומלץ לשימוש לפני השינה, ניתן למרוח טהור או לשלב עם קרם, ולמרוח על סימני מתיחה ועל עור הפנים.

חזור לבלוג