קופאיבה – האנטי דלקתי החזק ביותר על פני כדור הארץ

קופאיבה – האנטי דלקתי החזק ביותר על פני כדור הארץ

מהו שמן קופאיבה?

שמן קופאיבה הוא שמן המופק מעץ השייך לזן ה׳קופאייפרה׳; עץ זה מצוי בעיקר באמזונס וצפון ברזיל; לעצי הקופאיבה תוכלת חיים על כ300–500 שנים והם עצים גבוהים במיוחד המגיעים עד כ45 מטר גובה. תכונותיו הרפואיות של הקופאיבה כבר מנוסות ומוכרות על ידי הילידים של האמזונס מ1625, לאחר שהמקומיים הבחינו כי חיות פצועות נהגו להתגרד על גזע העץ כדי לטפל בפצעים. השמן מופק משרף העץ לאחר קידוח חור בגזע העץ והכנסת צינור המוציא את השרף. תהליך זה נעשה בשיטה אקולוגית ובת קיימא, ללא כריתה של העצים וללא פגיעה בעץ,  ביכולת הגדילה שלו ובסביבתו הביולוגית. לא כל עצי הקופאיבה מלאים בשמן, לעתים יש מעט שמן או בכלל לא, לכן תהליך המיצוי ויכולות היצור עלולים להשתנות מעונה לעונה.

שמן הקופאיבה עשיר בחומצות חיוניות ובעיקר בטרפנים– דיטרפנים וססקיטרפנים מגוונים ומורכבים. הקופאיבה מכיל את הריכוז הגבוה ביותר בעולם של בטא קריופילין בנוסף לחומרים מזינים חיוניים לבריאות הכללית של הגוף ומהערכת החיסונית. הטרפן בטא קריופילין עובד כקנבינואיד והוא הקנבינואיד היחיד שנקשר ישירות לקולטני הBC2 של המערכת האנדוקנבינואידית שלנו. קולטנים אלה אחראיים על המערכת החיסונית שלנו ועוזרים להגן על הגוף מפני מחלות, דלקות וזיהומים שונים. הם גם אחראיים על בריאות מערכת העיכול, המערכת הנשימתית והלבבית שלנו. הוא פועל גם כמשכך כאבים ועוזר לטיפול בחרדות, נדודי שינה ולחץ.

היתרונות של שמן הקופאיבה לטיפול בכאב?

עוזר להרפיית שרירים ולהפחתת כאבים, כאבי ראש, כמו גם מיגרנות בין אם למריחה באופן מקומי או בהקשר של ארומתרפיה. כאשר הוא מיושם ישירות על העור, שמן הקופאיבה יכול להקל על כאבי מפרקים וגם להרפות את השריריםלפיכך, ניתן להשתמש בו לטיפול במצבים כמו גאוט, פיברומיאלגיה, דלקות פרקים, ארטריטיס ונגעי ספורט.

היתרונות של השמן להעלמת זיהומים בשל אופיו האנטיבקטריאלי המגביר את הכוח החיסוני של הגוף, השמן מגן על העור, מחסל חיידקים, מחטא ומגליד פצעים. ניתן לשימוש על פצע מדמם שכן השמן מחטא ומרפא פצעים ומאיץ את תהליך הריפוי של הפצע והעורהשמן גם מטפל במצבי עור כמו אקנה. מומלץ למריחה נקודתית באופן קבוע על פצעונים ואזורים שנפגעו מאקנה.

אנטי דלקתיטוב לטיפול בנגעים, יבלות ודרמטיטיס. לשימוש ישיר עד פעמיים ביום.

בעל תכונות אנטי-פטרייתיות: חומרי המזון המצויים בשמן קופאיבה משמשים כחומרים אנטי-פטרייתיים יעילים. כמו כן, ניתן ליישם אותו על פטרת ציפורניים כדי להאיץ את תהליך הריפוי ולהגן גם מפני זיהום עתידי.

נלחם בבריחת שתן: שמן זה יכול לסייע לסובלים מבעיות שליטה על זרימת השתן או הרטבת לילה. עיסוי השמן בבטן התחתונה ואזור האגן בכמות מוגבלת, עוזר לחזק את שרירי האגן, שלפוחית ​​השתן ודרכי השתןהשמן עוזר גם לטיפול מקומי בטחורים, הרפס וכאבי מחזור. ניתן למרוח ישירות או לשלב כ10 טיפות לגיגית עם מים פושרים לשימוש לפחות 15 דקות.
 
היתרונות של שמן קופאיבה לבריאות העור?

השמן עוזר להתחדשות העור ומסוגל להפחית את הופעת הקמטים, ולסייע בריפוי צלקות, פצעונים שלפוחיות ואקנה

שמן קופאיבה מפחית צלקות וסימני מתיחה: שימוש קבוע בשמן עוזר לטיפול בכתמים וצלקות שנגרמו כתוצאה מזיהומים בעור (אקנה, חתכים, פצעים וכוויות), קמטים וסימני מתיחה. ע’’מ לקבל תוצאות טובות מומלץ לעסות את השמן על הצלקות

צלוליט: עוזר לנשים להיפטר מצלוליט מהירכיים, הישבן והירכיים בשימוש קבוע בו. יש לעשות עיסוי באופן קבוע כדי להסיר צלוליט מהעור. מומלץ לשלב עם שמן אנדירובה.

טיפול בקרקפת – שמן הקופאיבה עוזר לאזן שמנוניות יתר בקרקפת, ותכונתיו האנטי–בקטריאליות עוזרות לטיפול בסבוריאה, פטריות וקשקשים. יש לעסות את הקרקפת ו׳להשרות׳ לפחות 15 דקות עד שעתיים לפני החפיפה. 

מקל על עקיצות חרקים: עקיצות חרקים עלולות לגרום לנפיחות. השמן מכיל אלפא הומולן, כך שאם מורחים אותו על האזור הפגוע, הוא עוזר להפחית אי נוחות פיזית. שמן קופאיבה מסייע בהקלה על גירוי הנגרם על ידי עקיצת צרעות או דבורים.

אופן שימוש: למרוח נקודתית על פצעים, אקנה, פצעונים וצלקות לפני השינה. לטיפול יותר אינטנסיבי ניתן גם להשתמש עד פעמיים ביום.

לכאבי פרקים ניתן לעסות טהור, מומלץ גם לחמם או לערבב עם שמנים צמחיים אחרים ולעסות את האזורים הכואבים. ניתן לחזור על הפעולה כ2 – 3 פעמים ביום.

לטיפול בקרקפת – לעסות את הקרקפת כ-30 דקות עד שעתיים לפני החפיפה, לטיפול בקשקשים, סבוריאה, פטריות ושמנוניות.

תופעות לוואי של שמן קופאיבה: שמן קופאיבה נחשב בטוח לשימוש, אך עלולות להופיע פריחות או אלרגיות על עור רגיש. יש לעשות בדיקה קטנה כדי לראות אם מתרחשת תגובה. נדרשת השגחת רופא לנשים בהריון או מניקות.

חזור לבלוג